Hvis man benytter seg av tofaktorautentisering (2FA) for innlogging i Office 365, hender det at man får behov for å opprette såkalte "app-passord" for å gi tilgang til programmer og enheter som kun har støtte for tradisjonell innlogging vha. brukernavn og passord.
Et app-passord bør kun brukes av ett program eller én enhet om gangen, slik at du enkelt kan fjerne tilgangen til en bestemt app ved behov. App-passordet gir tilgang til kontoen din uten behov for ekstra kode på SMS eller autentiseringsapp
Steg 1 - Logg inn og finn frem til kontoinnstillingene dine
- Logg inn på https://portal.office.com/account
- Trykk på "Sikkerhet og personvern" i menyen til venstre.
- Trykk på linjen som heter "Ekstra sikkerhetsbekreftelse".
- Trykk på "Opprett og administrer appassord".
Steg 2 - Opprette nytt app-passord
Etter å ha fulgt instruksjonene i "Steg 1", befinner du deg nå på en side som inneholder informasjon om hvilke app-passord du allerede har opprettet, samt mulighet til å legge til flere.
- Trykk på "opprett"-knappen.
- Skriv inn et navn på den nye appen. Du kan for eksempel kalle den for "skriver", "scanner" eller et annet beskrivende navn.
- Trykk på "neste"-knappen.
- App-passordet har nå blitt generert. Du kan nå kopiere passordet og legge det inn i enheten eller programvaren som trenger det.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikkelen er stengt for kommentarer.